Viser innlegg med etiketten Syprosjekt. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Syprosjekt. Vis alle innlegg

tirsdag 1. januar 2013

Nysydde puter




Dette har vært en kosedag!

Endelig pakket frem symaskinen og kjørt på! Resultatet ble så bra som man kan forvente av en amatørsyerske som mæ. Måtte ta en kontrollsms til ei venninne for å spørre om trekket skal syes større, mindre eller like stort som fyllputen. Skjønner du?
Strikket den ene for ei god stund siden og idag ble strikketøyet forvandlet til ei pute:) Gøy altså! Trur æ skal sy mer til neste år:)

Ha en fin fin dag folkens og ritkig godt nytt år til alle

Klem Veronika

tirsdag 17. juli 2012

Grønt e skjønt

Da har æ gjennomført en ferieplan. Nemlig ta frem symaskinen og sy putetrekk! Den fine foran har æ vunnet i ett blogglotteri og den e æ superførnøyd med. Den bak e mitt prosjekt. Ble litt skjev å sånn men det syns ikke så godt :) DEN E JO TROSS ALT SYDD AV MÆ !
No e det bare å nyte sol og fri i daybeden min! Senga e kjøpt på loppis og likeså e det grønne teppet.

fredag 2. mars 2012

Pimpet sjal




Har laget det helt selv!!! Stoffer og pyntebånd fra Shanghai og garn fra mora mi!
Sydde det for en stund siden og har nå laget rysjepynt i glade farger

tirsdag 1. november 2011

Hatt en date med symaskin




Date med symaskin kan være spennende! Vet aldri om det blir krangling eller om det ender med kjærlighet i form av et vellykket resultat:)

Denne daten gikk ganske så bra og må absolutt gjentas.. det e fortsatt mer rom for utforsking og videre bekjentskap! Tok den dessuten ikke helt ut... tenke neste date byr på flere fremskritt og kanskje snøre i bånn... nemlig ferdig vimpelrekke :)

tirsdag 16. august 2011

Så lett i grunn :)




Kjøpte stoff , pels og pyntebånd på et stoffmarked i Shanghai i februar... siden da har det ligget fint lagret oppå symaskinen i boden. Tenkte at i ferien DA skal æ få sydd sjal. Klarte det siste dagen av min 3 ukers ferie :) Egentlig ganske kjapt gjort og  æ ble strålende fornøyd med resultatet.
Hadde på sjerf nr. 1 i dag! Ekstra morro når man har laget selv jo!





I morra skal æ ha på sjerf nr 2!  Det ble ekstra fargerikt akkurat sånn som æ like det!





onsdag 2. mars 2011

Silkestoff, fargerike bånd og pels snorer med potensial...

Såå fornøyd men innkjøp av nydelige stoffer og rare fargerike bånd. Har planer om å omforme disse til sjerf! Vet akkurat hvordan de skal se ut til slutt... spørs bare om Æ som sydame får det til.....
Kanskje ha en date med symaskinen til helgen?

torsdag 10. februar 2011

Syprosjekt




Kan hvis æ vil det nok! Har satt lære å sy på nyttårsforsett lista mi de tre siste årene! NÅ fikk æ ut fingeren og satte igang! Kjempegøy, men litt av ei utfordring! Symaskinen streika! Måtte invitere pappa på lunsj sånn at han fikk renset og oljet symaskinen! Vips ! God som ny!
Snille Gry som e ei skikkelig sydame ( selger kule luer og sikkert mye mer på epla..) kom med gode tips! Kjøp borrelås på Biltema! Det e billigst og best sa ho, og det gjorde æ :)
Stoffene kommer fra bla fra kjole og skjørt fra loppis, duk fra naboen, utgåtte jeans og retro møbelstoff som skulle brukes til å trekke om ei spisestue - et prosjekt æ ga opp og solgte videre på finn.no ...........