Viser innlegg med etiketten København. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten København. Vis alle innlegg

mandag 7. mai 2012

Digger Køben..

Gatelangs...
Fant en bitteliten hyggelig kafe i i ei hyggelig sidegate

Skal lete etter bestikk med trehåndtak på loppis neste gang

Kult bygg! Leiligheter bygget slik at skjelettet av den opprinnelige bygningen er beholdt
Nyhavn sett fra kanalen
Mer gatelangs

Smurf fra marked og lunsjen min fra Kafe Europa. Tunfisksmørbrød...

Genialt! Studenthuset har loppemarkedet noen lørdager i mnd. Det serveres mat og drikke i baren, spilles levende musikk fra band og folk stiller opp salgsboder med klær de ikke bruker lenger. Så mye fint å finne og alt til en billig penge.  

Kjøttbyen byr på mye bra! Kan anbefales! Kjempefine restauranter, barer og nattklubber.


Har hatt ei fantastisk fin langhelg i København.. tross offentlig fridag på fredag - vår planlagte shoppedag... Kunne ikke passet dårligere.. trudde danskene tullet med oss. DA ble det sightseeing,båttur, markeder, lang lunsj og nydelig middag istedet. Kan sitte på fortauskafè å kikke på folk i timesvis. Danskene e flinke til å kle sæ og jammen e de god på å lage fine og stemningsfulle kafeer og barer. Liker shoppingen, liker kafelivet, liker folket, liker bygningene, liker gatene,  liker interøret... ja liker København!

tirsdag 12. april 2011

Illums bolighus








kunne kjøpt nesten alt her inne....men først tippe lotto :)

tirsdag 5. april 2011

Flere knips fra København

 København e jo en kjempefin by med litt for enhver smak. Traff hverfall min smak :) gått berserk på klesshopping på blant annet Modstrøm fra forrige innlegg. Bildene av minibutikket som har Desigualstil finner du på Strøget. Butikken hete Extreme fashion og stappefull av folk forrige lørdag! Nonnestedet heter visst St. Gertrudskloster og va en skikkelig labyrint. Fin opplevelse og god atmosfære. Trapp og fin krok e fra kafe Norden på Strøget. God mat og god Mohito :) så bar det hjem igjen og måtte bare ta bilde av de fargerike koffertan som va på vei hjem!

mandag 4. april 2011

For en fantastisk by!!

Æ har storkosa mæ i helga! Vært på helgetur i København. Bygningen e jo så flotte og historiske og for ikke å snakke om at som e inne i de! Har gått berserk på shopping til mæ sjøl.. litt dårlig samvittighet for pengebruken men gu så gøy! Tatt massevis av bilda og drukket rosevin i sola i Nyhavn. Skjønne jo at man bare må innom der å kjenne litt på vårstemninga for den va der i helga! Så masse menneska som nyt livet og fri! Kunne sitti der i timesvis å se på folk. Danska e flinke å kle sæ - hvertfall veldig mange....
Spist mat på morsomme steder som feks Nonnegården. Der kan man gå sæ vill i rare ganger og bli sjarmert av jentetoalettrommet! Vask i midten av det runde rommet. Hadde jo ikke valgt akkurat den tapeten hjemme men veldig riktig der. Lunsj og frokost på kafe Norden og kafe Europa - fiiine kafeer som kan anbefales!
Man burde være flinkere å ta ei weekend off i en storby! Det e jo ikke så langt. Hjemturen forøvrig ekstra lang siden flyet vårt snudde snuta si sørover etter å ha sirklet over Torp en liten time.. Kr. Sand og buss derfra va jo en liten nedtur men det kan jo ikke København ta skylda for! Konkludere likvel med ei superbra helg! Må blogge litt interiør fra Illums i neste innlegg.. ser ut for at all skriveplass e brukt opp nå! God kveld!